... A21F - servisní deníček

A JE TO
- AMATÉR OPRAVUJE AVII

Jak na to

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NECHCE JÍT DO OTÁČEK, NETÁHNE, BÍLÝ KOUŘ.
VÝMĚNA FILTRU SÁNÍ.
(27. 9. 2011)
Konečně jsem si ukradl kousek času a jako první věc vyměnil filtr sání. Což také nešlo zrovna lehce. Dělal jsem to poprvé a deset minut života mě stálo už jenom vymyslet, že pro výměnu filtru se musí vyndat plechový držák expanzní nádržky, ten je uchycený šrouby shora do motorové budky, ale hlavy šroubů jsou zakryté poličkou - jak ta drží, kurňa, nikde žádné šrouby - a hele, ono je to na suchý zip... Tohle jsme holt na gymplu nebrali. Čili filtr vzduchu je vyměněný, mohu si asi odškrtnout - sáním to není, porucha trvá.
Avia A21TFC Avia A21TFC Avia A21TFC

Teď bych teda měl vyměnit filtr paliva. Ale kde je odvzdušňovací šroub na čerpadle? Ač se to zdá nemožné, je na turbomotoru ještě daleko méně místa, než na atmosféře. Shora na vstřikovací čerpadlo skoro nevidím.    NAHORU

NECHCE JÍT DO OTÁČEK, NETÁHNE, BÍLÝ KOUŘ.
(15. 9. 2011)
Furgon jezdil po nějakých stavbách, několikrát od rána stál a znovu startoval. Po jednom nastartování se ozvalo hluboké bu-blu bu-blu, motor se třásl na malé obrátky, nechtěl jít do otáček. Připomínalo mi to, jak se mi zavzdušňoval palivový systém v předchozím Furgonu s atmosférickým motorem... Na neutrál se motor točí jen v malých obrátkách, asi tak na třetinové otáčky, pokud přidám více plynu, motor silně kouří. Kouř je bílý, není cítit po oleji, spíš je to známý dusivý smrad jako ze studené Avie. Při jízdě motor opět jde tak do čtvrtinových otáček, po přidání plynu se dusí, ale nekouří.

Krokem jsem s tím doskákal 15 km na parkovací místo. A co teď s tím? Dodatečně mě obešla hrůza z představy, že by se tohle stalo na dovolené s Avií a s karavanem 200 km od domu.

Známý známého na telefonu soudí, že prý je to cosi vydřeného ve vstřikovacím čerpadle. V internetové diskuzi se dočítám cosi velmi neurčitého o vstřicích. Ještě tak ze všeho nejrozumější rada mi přijde, zkontrolovat nejprve vzduchovou a palivovou soustavu.    NAHORU

KATASTROFA NA DOVOLENÉ: Z MOTORU CHLÍSTÁ VODA.
(7 / 2008)
Dovolená 2008, Rabštejn nad Střelou, potom Krušné Hory a Český Les.

Při cestě z Božího Daru do Kraslic v Horní Blatné vylétla teplota vody na 120 st. C a Avie začala mohutně syčet. Zůstali jsme trčet zrovna uprostřed obce. Po malé přestávce a ochladnutí vody šel motor nastartovat. Myslel jsem si, že to syčení způsobuje nafta stříkající nějakou netěsností. Ale všechno bylo utažené dost.
Asi kilometr za Horní Blatnou voda opět vařila. Dolil jsem tentokrát 5 litrů a sledoval běžící motor. Z jeho zadní části stříká voda proudem a teče ze spojky na zem. Přesvědčil jsem se, že voda z motoru neteče ani prasklou hadicí, ani z chladiče, ani z výměníku tepla voda - olej. Takže si myslím, že prasklo těsnění pod hlavou. Trčíme v lesích u kóty 938,5 v pátek večer, 200 kilometrů od Prahy. Moje myšlenky nemohou být černější.

V sobotu a v neděli jsem zkoušel infocentra v Horní Blatně a v Nejdku, že bych si jako vyhledal nějaké kontakty na opravny. Ale jsme v České republice, takže infocentra jsou přes víkend zavřená, aby snad nedejbože nemohl otravovat nějaký turista.
V pondělí jsem sehnal nějaké telefonní kontakty a jako první zkusil opravnu v Potůčkách. Pravili, že Avii dělali naposledy před deseti lety, ale že to zvládnou. Ať prý přijedeme. Práce bude za 3 500,- + materiál. Těsnění nemají. Volal jsem tedy do prodejny v Praze, zda mají hlavové těsnění. Ano, a stojí 143,- Kč (zlatá Avie!). Ale je prý potřeba vědět, zda těsnění síly B nebo C a pozná se to až při demontáži. To mě zarazilo - to v tom servisu nevědí?

Ještě jsem tedy zavolal do f. Avia Janda v Karlových Varech. To byl jen prodejce, ale dal mi kontakt na pana Ch. z KV, co prý má dílnu na Avie. Pan Ch. na mě podle hlasu působil sympaticky. Avie zná, těsnění má, a udělá to za 2 000. Bude na nás mít zítra, tj. v úterý, ráno čas. Hurá!
Zpovídal jsem po telefonu pana opraváře, jak je to složitá oprava a jak potom seřídíme rozvody. Pravil, že se při demontáži hlavy s rozvody vůbec nehýbe. Tato informace se mi po krátké úvaze moc nezdála, neboť v mých laických představách je kdesi v hlavě i cosi jako "Over Head Camshaft", který je jakýmsi provázkem spojený s čímsi dole u takové té zprohýbané tyčky, která musí být zabalená v šále, aby nenastydla. Volal jsem tedy znovu, ale pan Ch. pravil, že v hlavě žádný vačkový hřídel není a ať ho neučím znát Avie!

Čekal nás tedy přesun od Horní Blatné na okraj KV. Bál jsem se, jak to půjde, bál jsem se, že nestačíme dolévat vodu a že budeme na každém kilometru půl hodiny čekat, než zchladne motor. Ale proběhlo to nad očekávání dobře. Sjeli jsme z kóty 938,5 do Horní Blatné. V prudkém kopci v HB voda vystoupala na 80 st. C. Za HB opět z kopce 4 km do Perninku. Tedy bez motoru. Průjezd Perníkem - voda 110 st. C, doléváme 3 litry. Z Perníku úžasný sjezd do Hroznětína, 10 km pořád z kopce, a tedy bez motoru. Jedu bez světel, šetřím aku na startování ve Varech ve městě. S tím šetřením proudu jsem si připadal jak skopčácká ponorka schovaná v hlubinách před torpédoborci.

Už to zkrátím.
Ukázalo se, že závada naštěstí není nijak tragická. Teklo těsnění pod "víčkem hlavy" na zadní straně hlavy válců. Takže hlavové těsnění OK, hlava OK. Potřebný díl pan mechanik vymontoval z jednoho z aviáckých motorů, které se mu různě povalují po dílně. Cena za promptně provedenou opravu: 647,- Kč vč. DPH. Tak za šest stovek by se ve značkovém servisu na takového Transita ani nepodívali. Miluji Avii!
V dalších dnech se Avie nehřála ani ve velkých kopcích, navíc přestaly i podezřelé úkapy z motoru.    NAHORU

BRAVO FELDA
(27. 6. 2008)
Jak jsem místo odjezdu na dovolenou s Furgonem jel koupit tu ruční pumpičku, nechal jsem po návratu stát před domem Feldu s rozsvícenými světly. Auto jsem šel uklidit až v 10 večer, po deseti hodinách stání a svícení. Chytilo to bez problému. Klobouk dolů před tím akumulátorem! A Ty, milá Avie, se koukej něčemu přiučit.    NAHORU
POTVORA SE ZAVZDUŠŇUJE
(27. 6. 2008)
Palivový systém Furgona se čas od času zavzdušnil. Nejprve se to stávalo při odstavení vozu déle než na 14 dní. Potom se ale intervaly zavzdušnění zkracovaly, v posledních dvou týdnech bylo nutno odvzdušnit před každou jízdou. Zřejmě se něco děje?, říkal jsem si. Předevčírem se mi Avie zavzdušnila dvakrát během jízdy na pětikilometrovém úseku. No a dnes ráno už to nešlo ani odvzdušnit. Ruční pumpička tahá zcela naprázdno, přestože ve skleničce vidím naftu.
Takže to asi někde přisává vzduch, a protože ruční pumpička nepracuje a už dříve z ní tekla při pumpování nafta, hledal bych závadu zde. Koupím tedy nejprve novou ruční pumpičku za 178 korun. Doufám, že výměna pomůže, a že nebudu muset měnit komplet podávací čerpadlo za 1200. Akorát že jsem chtěl zítra odjet na dovolenou, protože začaly prázdniny...

-- Nojo, tak to bylo v té pumpičce. Hned jak jsem po výměně poprvé zatáhl, cítil jsem, jak nafta kolotá útobami motoru. To je vždycky taková euforie, když člověk správně diagnostikuje závadu! Dnes to jezdí, nechám to tedy odstát do zítřka, a jestli to pojede i zítra odpoledne, odvážím se pozítří ráno vyjet s Avií na dovolenou.    NAHORU

NEJDE ŘADIT ZPÁTEČKA
(25. 5. 2008)
Při návratu z dovolené, po ujetí ubíjejících 170 km v horku, po přiblblé objížďce v Prachaticích a po debilní objížďce u Vlachova Březí, jsem v Praze uprostřed parkovacího manévru zjistil, že nejde řadit zpátečka. Velice se omlouvám Hance za ten cholerický záchvat, který jsem při té příležitosti předvedl.
Správně jsem usoudil, že závada bude patrně v řadicím mechanismu, nikoli v převodovce samé. Spodem se k domečku na převodovce u furgona špatně může, pokud není k dispozici montážní jáma; proto jsem na řazení zaútočil shora. Nejstrašnější prací na tom bylo demontovat zašlé šrouby v podlaze nástavby, abych se k převodovce vůbec dostal. Zapuštěné šrouby totiž měly válcovou hlavu s drážkou, která se postupně ožužlávala. Dělal jsem to dvě hodiny, slovy 2. No ano, 6 šroubů, 20 minut každý. Pěkně pod auto, namazat konec šroubu olejem, do auta, párkrát pootočit na obě strany, velkou silou a přitom velice opatrně, zase pod auto, namazat, do auta ... Práce pro vraha. V tom vedru! V té sauně v autě!! Nakonec se podařilo, protože jsem chytrý, šikovný a hlavně velice, velice trpělivý!!!
Jakmile jsem mohl k převodovce, snadno už jsem našel povolenou matici u kulového čepu v hlavě řadicí tyče, matici dotáhl - závit je stržený - a doprčic. Takže jsem na strženou část závitu čepu nasadil nějaké podložky, matici opatrně našrouboval, vrátil podlahu a celou cestu domů se klepal strachy, že se to povolí a matice upadne. Na magistrále v neděli večer by to byla paráda. V tom případě jsem měl v úmyslu podlahu opět rozebrat, kleštěmi a kladivem zařadit jednou provždy trojku a na tu odskákat domů. Naštěstí to nebylo potřeba.
Zbývá tedy zakoupit Hlavu řadící tyče úplnou za 142 koruny a bude to OK.    NAHORU
JEDE TO! JEDE, JEDE, JEDE!
(5 / 2008)
Za věnovanou péči se mi kočička Avča odvděčila hezkým slunečným víkendem na Třeboňsku a pěknou týdenní jarní dovolenou na Šumavě na horním toku Vltavy.    NAHORU
NESTARTUJE ZA CHLADU!
(3 / 2008)
Tak si Ávijka postavila hlavu, a že prý nebude startovat, když je chladno. Jako první mne napadlo, že jsou třeba nějak "unavené" akumulátory a "málo točí" startérem (nejsem mechanik). Dobil jsem řádně oba aku. Nic. Zkusil jsem tedy povolat kolegu s Transitem, připojili jsme i jeho aku. Startér startoval, motor nemotoroval. Tak jsem zakoupil novou svíčku žhavení, naštěstí je to na Avii za pár korun. Svíčka je tam jedna, to je důležitá poznámka - motor má zařízení termostart. Ale ani s novou svíčkou to nechtělo naskočit.

Na této stránce popisuji funkci termostartu.

Co s tím? Pořád se mi zdálo, že neslyším blafnout termostart. Tak rozum do hrsti! Jde tam palivo? Ano, jde, odmontoval jsem hadičku z nádržky nafty a zkontroloval její průchodnost. Je tam dost horka pro vznícení nafty? Ano, je, žhavicí svíčka je horká. Tak snad jedině... že by tam chyběl kyslík k hoření nafty... no to snad ale... že by třeba byl filtr vzduchu tak zanesený, že při stojícím motoru je v sání málo vzduchu?? Sundal jsem tedy pryžové koleno na sacím potrubí, zapojil termostart, a hle - ze sacího potrubí se zatřepotal krásný žlutý čadivý plamínek. Avie chytila na dvě otočení.

Tak ať si říká kdo chce co chce, bylo to prostě tím, že v sacím potrubí chyběl kyslík. To je vždycky radosti, když člověk správně diagnostikuje nějakou zapeklitou závadu! Uvažuji nad tím, že bych tam udělal nějakou otvírací záklopku do sacího potrubí, takže při startování by do motoru šel rovnou venkovní vzduch mimo čistič paliva.    NAHORU

VÝMĚNA VODNÍ PUMPY - KROK 4 / 4 - NASADIT KLÍNOVÉ ŘEMENY
(1 / 2008)
Nemohu ani za nic nandat klínový řemen. Ani jej přetáhnout na řemenici alternátoru, ani nejde samotná řemenice vsazená v řemeni nasunout na hřídel alternátoru, chybí asi půl centimetru. Žádný šroubovák na zapáčení se mi tam nevejde, a stejně na stránkách výrobce řemenů (Rubena) píší, že se to musí převléci zcela volně. Jak se nandavá klínový řemen na alternátor ?

Na netu mi poradili: "... Co se týče řemenu na alternátor, je třeba uvolnit šponovák co to jde. Potom nasadit řemen zcela na řemenici alternátoru a částečně na řemenici na klikovce. Poté krátce zastartovat nebo pootočit jinak motorem. Řemen by měl zaskočit. Pokud, jako se to většinou stane, nezatočíte obráceně. Na druhý pokus už je to skoro jisté. Někdy se stane, že se řemen překroutí. Je třeba to zkontrolovat a srovnat."

Sice jsem neměl to srdce pomocí startéru škubat s motorem, ale nadzvedl jsem panenkou jedno zadní kolo a přes zařazenou čtyřku jsem otáčením kola pootočil i s motorem, takže řemen zapadl do řemenice. A to celé krát tři. A to je celé.    NAHORU

VÝMĚNA VODNÍ PUMPY - KROK 3 / 4 - NOVÁ PUMPA
(12 / 2007)
Tedy jsem vzal novou pumpu, řádně jí ze všech stran a částečně i zevnitř oblemcal tmelem a vrazil to tam. Nasadil jsem vrtuli a dolil vodu či co to bylo do chladiče. Poutahoval jsem 4 758 hadicových spon. K několika málo sponám se může velmi špatně. K ostatním sponán se na Avii nemůže skoro vůbec. A to jsem koupil spony šroubovací; nechápu, jak lze na Avii utáhnout sponu se závlačkou a hluboce smekám před tím, kdo to umí.    NAHORU
VÝMĚNA VODNÍ PUMPY - KROK 2 / 4 - NAPÍNÁK ŘEMENU NA ALTERNÁTORU
(11 / 2007)
Alternátor je v Avii uložen výkyvně vzhledem k motoru, odkloněním od motoru se napíná jeden ze tří klínových řemenů. Všiml jsem si ale, že mechanismus napínáku na alternátoru je zarezlý a zcela nepohyblivý, řemen tak nejde napínat.
Dostat alternátor z motorového prostoru Avie je práce pro vraha. Nešlo to horem, spodem, ani bokem. Mám dojem, že v Letňanech nejprve vyrobili motor a potom ho ze všech stran natěsno obestavěli zbytkem auta. Nakonec jsem musel vymontovat jímku jemného čističe paliva, abych alternátor vyndal. Po očištění alternátoru od nánosu spečeného oleje s prachem v síle cca 1-2 mm a po zprovoznění napínáku řemenu (kladivo - kartáč - smirkové plátno - olej) to šlo zpátky do vozu. Pak už jen stačilo vrátit jemný čistič nafty a samozřejmě odvzdušnit komplet palivovou soustavu.    NAHORU
VÝMĚNA VODNÍ PUMPY - KROK 1 / 4 - HADICE
(10 / 2007)
Výměnu vodní pumpy jsem začal demontáží hadic. Je jich tam mraky: mezi motorem a chladičem, mezi chladičem a výměníkem topení, mezi motorem a výměníkem tepla voda - olej. Všechny byly zpuchřelé. Zakoupil jsem tedy asi 8 nebo 14 hadic a nastrkal nové všude, kam se dalo.
Odmontoval jsem vrtuli větráku, sundal všechny tři klínové řemeny (slovy 3), sundal řemenici kompresoru a byl bych vykutal z auta i ten kompresor, kdyby to šlo.
Samotné vyndání pumpy z motorového prostoru je úkol jenom o maličko těžší, než dostat ježka z klece. Odšrouboval jsem asi 8 šroubů z vodní pumpy a když jsme si posléze s pumpou pohlédli z oka do oka, tak jsem pokorně 4 šrouby vrátil tam, kam patří, to jest do předního víka motoru...    NAHORU
AVIE SE PŘEHŘÍVÁ
(09 / 2007)
Při návratu z víkendu v Českém Ráji ustálenou rychlostí cca 75 km/h začala poznenáhlu stoupat teplota vody, až dostáhla 120 st. C. Zastavil jsem a zjistil, že chybí voda v chladiči. Tu jsem ještě vcelku klidný dolil. Po nastartování ovšem z auta tekla voda proudem. To jsem si myslel, že přetéká přepadem po ohřátí. Nakoupil jsem tedy pro jistotu u pumpy zásobu destilky a doploužil se těch asi 50 km do Prahy - naštěstí se ochladilo a začalo pršet, takže když se jelo max. 40, držela se teplota na hezkých 115 stupních.
Po prostudování chytrých knih jsem vyloučil takové nepravděpodobnosti jako ucpaný chladič a tak. Nejspíš prostě někde uniká voda. Doufám, že ne do motoru. Ale jak najít závadu, když je motor celý zablemcaný od oleje ? Asi to bude vodní pumpa. Ale kde se hergot vůbec ta pumpa na motoru nachází ?    NAHORU
NESTARTUJE. ASI JSEM ZTRATIL STARTÉR?
(08 / 2007)
Během posledního výletu na Blatensko se mi zdálo, že startér má při startování divný chrčivý zvuk. Jako kdyby pastorek pořádně nevysouval a zuby zabíraly do setrvačníku jen zčásti. Moje hluboké zadumání nad možnou příčinou ukončilo jedno kalné ráno, kdy už jsem prostě nenastartoval. Startér se točil naprázdno, bez záběru, a tak Avču museli potupně roztahovat.
Pečlivě jsem na netu prostudoval, kde opravují startéry výměnou, a připravil si z kasičky potřebných asi 1000 korun. Následně jsem se zanořil pod vůz, abych s natřikrát zalomenýma rukama nezbedníka startéra vymontoval. Ale co to? Ze tří šroubů dva chybí úplně a ten poslední je ze čtyř pětin vyšroubovaný. Startér se bimbá pod vozem a drží na posledních několika závitech...
Vrazil jsem tam tedy nějaké jiné šrouby a v rámci možností to jakež takež poutahoval, protože ono se tam opravdu nemůže. A už to zase startuje. To byla panečku ale snadná a efektní oprava!    NAHORU
DOVOLENÁ 2007 - LIPNO A PRACHATICKO
(7 / 2007)
Avia A21.1F
NAHORU
AVIE NEDOBÍJÍ
(05 / 2007)
Někdy zjara mě začala Avie zlobit s elektrikou. Nedobíjel se akumulátor, ale zpočátku nepravidelně. Potom se přestal dobíjet úplně. Zato směrovky ve vyšších otáčkách motoru blikaly jako šílené. Usoudil jsem, že nefunguje přenos proudu mezi alternátorem a akumulátory. Úsudek správný, ale závěry z něj vyvozené špatné. Tak jsem sháněl autoelektrikáře, nechával měřit kapacitu akumulátorů a dobíjecí proud. Uvažoval jsem o výměně regulátoru napětí, něco takového jsem míval v Žigulovi, ale nevěděl jsem, kde to na Avii hledat, takže nic.
Do toho přišly květnové svátky, kdy jsem chtěl jet na Boubín. Takže jsme po tři noci nocovali u Vimperka na kopci, a ráno jsem studenou Avii nechával rozjet z kopce. Prostě lahůdka. Přes den jsem parkoval ve Vimperku u nádraží na kopečku.
No zkrátím to. Nechal jsem se nachytat na banální závadu, o které se učí v první hodině autoškoly. Byly to zkorodované koncovky startovacích kabelů... Koupil jsem 4 nové koncovky a odrbal konce kabelů a póly akumulátorů drátěným kartáčem. Startér teď i po dvoutýdenním stání vozu točí jako nikdy předtím.    NAHORU
DIVNĚ JSEM ZAPARKOVAL
(10 / 2006)
Avia A21.1F
NAHORU
POKUS O VÝMĚNU FILTRU JEMNÉHO ČISTIČE PALIVA
(3. 9. 2006)
Technicky velmi hezky zvládnutá výměna oleje mne tak trochu navnadila do dalších prací. I rozhodl jsem se, že vyměním naftový filtr. Vyměnil bych klidně i papírový filtr nasávaného vzduchu, jak jsem zvyklý ze Žigula, leč v prodejně mi laskavě sdělili, že nic takového na Avii není. (Je tam drátěný čistič namočený v naftě, občas se to prý má vyprat. Musím zjistit, jestli v pračce ?)
Soukám se tedy pod vůz - hergot, že by to ale chtělo montážní jámu ! - a jdu na ten palivový čistič. Trapná záměna montážního a odkalovacího šroubu způsobila, že jsem se docela slušně osprchoval natlakovanou naftou, ponejvíce hlavu a obličej, a dost paliva jsem také zachytil v rukávech.
Pozitivní je, že jsem to všechno dokázal odvzdušnit a zase to jelo. A musím koupit nějaké očkové klíče.    NAHORU
OLEJ VYMĚNĚN
(30. 8. 2006)
Sláva, tak olej je vyměněný. Přitom jsem zjistil, že při chodu motoru z auta doslova stříká nafta proudem - nezašroubovaná pumpička !! Při jízdě to musel proud vzduchu zanášet přímo na výfukové potrubí, divím se, že jsem vůbec ve zdraví dojel při koupi auta z Rožmitálu do Prahy. A také že jsem se vešel se spotřebou pod sto litrů. Dále jsem našel několik uvolněných spojů na vedení paliva, všechno jsem to poutahoval, takže snad už to bude dobré. No on se pan Slepička zmiňoval, že onehdá profukoval vedení nafty, protože mu to nějak nechtělo jet; asi to zapomněl všechno zpátky dotáhnout.    NAHORU
DRUHÝ POKUS O VÝMĚNU OLEJE
(29. 8. 2006)
Tak pojďme dále. Olej jsem tedy hodlal vyměnit dnes. S tím, že potřebný klíč si koupím po cestě do Libně ve Feroně v Holešovicích. Tam mívávali otevřeno do pěti hodin. Nehodlal jsem nic riskovat, otevřel si internet a hle: otevřeno do 16 hodin. Fajn. Ukončil jsem dříve práci a v 15.40 lomcuji dveřmi ve Feroně. "Během srpna otevřeno do 15 hodin." ... BLBOVÉ !! To si to nemohou dát na ten internet ?? Druhý den psali v novinách: neznámý vandal rozbořil patrně vzteky prodejní areál Ferony v Holešovicích...    NAHORU
PRVNÍ POKUS O VÝMĚNU OLEJE
(27. 8. 2006)
V neděli odjíždím z chalupy s nelehkým srdcem hned po ránu, na chalupě je moc hezky; chci však v Praze vyměnit motorový olej v Avii a také nějaké ty filtry paliva. Olej se má prý měnit, když je teplý, aby dobře a všechen vytekl z motoru, alespoň tak to píší v knihách. Takže jsem v Praze nastartoval Avii a vzal jí z Libně na projížďku na Jarov a zpátky, prima, olej má po dojetí svých 140 stupňů. Potom jsem zkoušel všemi čtyřmi koly vyjet na takové hranoly, co jsem si dovezl z chalupy, aby auto bylo výše a lépe se pod něj lezlo. Jenže zrovna trochu pršelo a hranoly se smýkaly po mokrém asfaltu, když na ně Avie najížděla. Tak jsem to různě podložil a zapřel docela složitou soustavou fošen, prken a latí o nedalekou zeď, no vyhrál jsem si s tím hrozně moc, a jedno kolo jsem navíc ještě musel zvedat heverem... No a když to všechno bylo připravené, to jest včetně zahřívací projížďky asi po dvou hodinách práce, zjistil jsem, že od té doby, co mi na dovolené v Beskydech ukradli z osobáku kabelu s kompletním nářadím, tak nemám potřebný klíč číslo 27 ..! Nevzdal jsem to hned, ještě jsem na výpustném šroubu zničil sikovky. Druhý den psali v novinách: neznámý vandal rozbořil patrně vzteky výrobní a skladový areál v Libni...    NAHORU

Avia A21.1F

 

Když nezobrazí Opera horní menu: www.ivo.cz/mapa-stranek.html