Takže jsem si koupil staršího furgona. Čili Avii s uzavřenu skříňovou nástavbou průchozí z kabiny řidiče. Cílem je vybudovat z Avie obytný vůz pro dvě až tři osoby. Rychle do Avie "namrskám" nějaké to základní vybavení, pro začátek klidně jenom z dřevoštěpkových desek, a hurá na výlety.
Zkušenosti po prvních třech letech provozu jsou jen a jen pozitivní (psáno 2009, dosud 2x dovolená Šumava a západní Čechy, řada výletů po ČR). Spací auto splňuje všechny moje nároky na 200 %. Po hezkém výletu pěšky nebo na kole couvnu s Avií kamsi pod smrček a mám se kde umýt, uvařit teplé jídlo a mám kde v suchu spát.
Modrého furgona jsem tři roky s úspěchem používal, pak ale zastaral fyzicky i morálně. Rozmohla se koroze na spodních částech nástavby, na opravy jsem neměl čas a myšlenky. Ale hlavně mezitím státní debilové vymysleli mýto pro náklaďáky, a to byl kámen úrazu, neboť modrý furgon měl celkovou hmotnost 4 300 kg = ŘP C, to neva, mám, ale = placení mýta a omezení jízdy o víkendech, nehledě na zákaz vjezdu do centra Prahy a třeba do Jizerek k Souši...
Ještě další dva roky stál furgon na chalupě a chátral, a nakonec se vydal za svým lepším příštím - prodal jsem jej člověku, co měl v úmyslu furgona renovovat.
Dodávku ale potřebuji a spací auto chci, a tak jsem nějaký čas koketoval s myšlenkou na ojetý Opel Movano. Líbil se mi ze všech dodávek nejvíc, a hlavně by už měl ABS a airbag. Jenže, jak jsem zjistil, za ty peníze, co jsem měl v úmyslu investovat, byly k mání jen vraky auta v nedobrém stavu. Takže, ač je to k nevíře, opatřil jsem si opět Avii Furgon...
Furgona s turbomotorem otypovaného na ŘP B jsem sháněl přes čtvrt roku. Navíc jsem chtěl nejsilnější přeplňovaný motor z možných (61 - 65 - 76 kW), tažné zařízení a prosklenou nástavbu. Ukázalo se, že furgony do 3,5 tuny skoro vůbec na trhu nejsou, a v uvedené kombinaci jsem za více než 3 měsíce narazil na jediného. Jestliže jsem ho chtěl, musel jsem tedy slevit ze svých požadavků: 1. akceptovat horší technický stav, 2. přistoupit na vyšší cenu.
Už při koupi měl Furgon jakousi obytnou vestavbu.
Ale samozřejmě to plánuji zařídit podle sebe.
Více o bílém Furgonu s turbomotorem je v rozbalovacích menu.
Déle než 3 měsíce jsem sháněl furgona: |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Žádný z nich neplnil ZÁROVEŇ moje požadavky: 3,5 tuny celková hmotnost, motor 76 kW, zapojovač a prosklená skříň. |