... Avia Furgon

SPACÍ AUTO
(1996 - 2006)

Dlouho jsem uvažoval jak to zařídit, abych při putování po krásách České republiky nebyl odkázán jen na turistické ubytovny, případně stan a spacák. Vyzkoušel jsem jednu zimní a jednu letní dovolenou v Tatrách s velkým obytným přívěsem WILK. Je to fajn, ale souprava vůz + přívěs je příliš nápadná, těžko se s ní upíchnu na kraj lesa pod haluze. Musí se spát v kempech - a to já nechci.

AVIA A21.1F FURGON
r. v. 1989, atmosférický motor 60 kW, laminátová střecha
(6. 8. 2006)

Takže jsem si koupil staršího furgona. Čili Avii s uzavřenu skříňovou nástavbou průchozí z kabiny řidiče. Cílem je vybudovat z Avie obytný vůz pro dvě až tři osoby. Rychle do Avie "namrskám" nějaké to základní vybavení, pro začátek klidně jenom z dřevoštěpkových desek, a hurá na výlety.
Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F
Zkušenosti po prvních třech letech provozu jsou jen a jen pozitivní (psáno 2009, dosud 2x dovolená Šumava a západní Čechy, řada výletů po ČR). Spací auto splňuje všechny moje nároky na 200 %. Po hezkém výletu pěšky nebo na kole couvnu s Avií kamsi pod smrček a mám se kde umýt, uvařit teplé jídlo a mám kde v suchu spát.
Modrého furgona jsem tři roky s úspěchem používal, pak ale zastaral fyzicky i morálně. Rozmohla se koroze na spodních částech nástavby, na opravy jsem neměl čas a myšlenky. Ale hlavně mezitím státní debilové vymysleli mýto pro náklaďáky, a to byl kámen úrazu, neboť modrý furgon měl celkovou hmotnost 4 300 kg = ŘP C, to neva, mám, ale = placení mýta a omezení jízdy o víkendech, nehledě na zákaz vjezdu do centra Prahy a třeba do Jizerek k Souši...
Ještě další dva roky stál furgon na chalupě a chátral, a nakonec se vydal za svým lepším příštím - prodal jsem jej člověku, co měl v úmyslu furgona renovovat.

Dodávku ale potřebuji a spací auto chci, a tak jsem nějaký čas koketoval s myšlenkou na ojetý Opel Movano. Líbil se mi ze všech dodávek nejvíc, a hlavně by už měl ABS a airbag. Jenže, jak jsem zjistil, za ty peníze, co jsem měl v úmyslu investovat, byly k mání jen vraky auta v nedobrém stavu. Takže, ač je to k nevíře, opatřil jsem si opět Avii Furgon...

AVIA A21 TFC FURGON
r. v. 1997, přeplňovaný motor 76 kW, plechová střecha
(13. 6. 2011)

Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F
Furgona s turbomotorem otypovaného na ŘP B jsem sháněl přes čtvrt roku. Navíc jsem chtěl nejsilnější přeplňovaný motor z možných (61 - 65 - 76 kW), tažné zařízení a prosklenou nástavbu. Ukázalo se, že furgony do 3,5 tuny skoro vůbec na trhu nejsou, a v uvedené kombinaci jsem za více než 3 měsíce narazil na jediného. Jestliže jsem ho chtěl, musel jsem tedy slevit ze svých požadavků: 1. akceptovat horší technický stav, 2. přistoupit na vyšší cenu.

Už při koupi měl Furgon jakousi obytnou vestavbu. Ale samozřejmě to plánuji zařídit podle sebe.

Více o bílém Furgonu s turbomotorem je v rozbalovacích menu.

 
Déle než 3 měsíce jsem sháněl furgona:
Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F

Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F

Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F Avia A21.1F
Žádný z nich neplnil ZÁROVEŇ moje požadavky:
3,5 tuny celková hmotnost, motor 76 kW, zapojovač a prosklená skříň.

Když nezobrazí Opera horní menu: www.ivo.cz/mapa-stranek.html